Media społecznościowe
Czy są media społecznościowe?
Media społecznościowe to ogólne określenie treści online, które stały się medium poprzez takie określenia jak rozpowszechnianie, udostępnianie i rozpowszechnianie informacji. Media społecznościowe są definiowane jako sieć stworzona i pochodząca z różnych usług w internecie, oraz treści generowanych przez użytkowników. Główną cechą mediów społecznościowych jest to, że każdy jest nadawcą i odbiorcą informacji. Grupa treści generowana przez taką dwustronną komunikację jest czasami określana jako popularyzacja informacji i mediów. W wyniku popularyzacji informacji i mediów pojawiły się nowe metody, takie jak media wirusowe i marketing wirusowy, które skupiają się na wybuchowej sile dyfuzji szeptanej, powodując poważne zmiany w strukturze przemysłowej.
Rodzaje i klasyfikacja mediów społecznościowych
Komunikacja
SNS (Social Networking Service) reprezentowany przez Twitter, Facebook i Instagram kładzie nacisk przede wszystkim na komunikację na poziomie indywidualnym i ma na celu budowanie relacji międzyludzkich.
Recenzje
W sklepach z aplikacjami, takich jak App Store i Google Play Store, a także w witrynach zakupów online, takich jak Amazon, sama ocena (recenzja) dokonywana przez indywidualnych użytkowników może być traktowana jako media społecznościowe.
Wiedza zbiorowa
Podobnie jak Wikipedia, wiedza zbiorowa, w której bliżej nieokreślona liczba użytkowników współpracuje (pisze i publikuje) w celu tworzenia treści, może być uważana za prototyp mediów społecznościowych. Ponadto jest on reprezentowany przez elektroniczne tablice ogłoszeń, witryny z pytaniami i odpowiedziami, tworzą treści z pytaniami i odpowiedziami między użytkownikami.
Rozpowszechnianie informacji
Blogi (weblogi) są podobne do konwencjonalnych środków masowego przekazu (gazety, czasopisma, telewizory ) w tym sensie, że nadawca dobrowolnie przesyła informacje na określonych zasadach. Od czasu pojawienia się bardzo rozpowszechnionych usług, takich jak Twitter, szybko stał się on jednym z mediów społecznościowych wraz z terminem influencer . W związku z tym usługi udostępniania wideo, takie jak Youtube, można również uznać za media społecznościowe typu przekazującego informacje.
Problemy z mediami społecznościowymi
W mediach społecznościowych zwrócono uwagę na problemy, takie jak ukryty marketing i fałszywe wiadomości, które wykorzystują cechy to użytkownicy (konsumenci) rozpowszechniają informacje oraz informacje są łatwe do rozpowszechniania. W marketingu podstępnym często wykorzystuje się blogi celebrytów i artystów, recenzje użytkowników witryn oraz witryny szeptane skoncentrowane na restauracjach. Z drugiej strony w fałszywych wiadomościach istnieje tendencja do korzystania z blogów trendów (blogów partnerskich, które zajmują się reportażami telewizyjnymi i artykułami plotkarskimi oraz mają na celu rozpowszechnianie sensacyjnych tytułów).
Istota problemu
Obie są kwestie związane są z rzetelnością i wiarygodnością informacji, ale często mówi się to w przeciwieństwie do wolności wypowiedzi i wolności słowa, a media w świecie wolnego i otwartego internetu wcale nie są przyjazne dal wolności sowa i wyrażania swoich poglądów, jeśli nie są to poglądy utożsamiane z panującymi trendami. Można powiedzieć, że potwierdza się to znaczenie edukacji w zakresie czytania i pisania, ponieważ każdy chce by aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych, dzięki czemu dzieci szybko uczą się pisać czytać czy języków obcych.